یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 8, 2024
استوار میمندی

رئیس مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ حوزه های علمیه از ثبت نام دوره تربیت خطیب تا بیستم شهریور ۱۴۰۳ خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد استوارمیمندی مدیر مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ حوزه های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به برگزاری دوره تربیت خطیب، گفت: مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ با همکاری معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم و با سیاست گذاری و برنامه ریزی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه دوره تربیت خطیب را برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: حسب الأمر مراجع معظم تقلید و مدیر حوزه‌های علمیه و اهتمامی که بزرگان هم رهبر معظم انقلاب و هم مراجع عظام تقلید نسبت به تربیت خطبایی که اشراف به مبانی و مباحث اصیل دینی داشته باشند و از منظر روش و مهارت‌های خطابی آموزش‌های لازم را دیده باشند این دوره برگزار می شود.

مدیر مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ حوزه های علمیه با اشاره به تاثیرگذاری منبر در هدایت اجتماعی، ابراز داشت: در گذشته خطبای بزرگی مثل مرحوم فلسفی، کافی، برقعی، عباس تربتی و ... بودند که منابر آن‌ها در واقع محل دریافت و انتقال پیام و محتوای دین به جامعه بود و امروز هم علی رغم اینکه بستر فعالیت‌های تبلیغی توسعه پیدا کرده و متنوع شده و رسانه، فضای مجازی، هوش مصنوعی، شبکه‌های ماهواره‌ای و ... کانون‌های جدید انتقال پیام شده‌اند، اما هنوز منبر به عنوان یکی از ابزارهای سنتی مؤثر است که مورد توجه مردم، نخبگان، بزرگان و مراجع معظم تقلید قرار دارد.

وی ادامه داد: در دوره تربیت خطیب ساعاتی به مباحث نظری، تئوری، دانشی و محتوایی اختصاص داده می‌شود، اما بیشتر ساعت‌ها نیز کارگاهی برگزار خواهد شد و کلاس‌های کارگاهی، عملیاتی برای کاربردی کردن روش‌ها و تکنیک‌هایی که یاد می‌گیرند مورد تمرکز قرار دارد.

رئیس مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ حوزه های علمیه با اشاره به نیازمندی منبری‌ها به سیرهای مطالعاتی خاص، توضیح داد: علاوه بر اینکه سیر مطالعاتی مباحثی که اهل منبر بدان بیشتر نیاز دارند، مثل علوم حدیث، تفسیر، تاریخ اسلام و تاریخ انقلاب هم در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: دوره تربیت خطیب دوساله طراحی شده و افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند بایستی حائز ویژگی‌ها، توانمندی‌ها و استعدادهای خطابه باشند؛ اعم از استعداد، هوش، حافظه، لحن کلام، چهره ظاهری و مهم‌تر از همه انگیزه و تلاشی که در راستای فراگیری این مهارت‌ها و سرفصل‌ها انجام می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین استوارمیمندی در بیان شیوه آغاز دوره، ادامه داد: ثبت نام دوره تربیت خطیب از ابتدای شهریور شروع شده و تا بیستم همین ماه ادامه خواهد داشت و از ۲۰ شهریور مصاحبه‌ها آغاز می‌شود و کسانی که صلاحیت‌شان احراز شد، برای حضور در کلاس‌ها که از اول مهرماه آغاز خواهد شد دعوت می‌شوند

رئیس مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: با اینکه تعداد قابل توجهی از خواهران نیز تقاضا داشته‌اند، اما در گام اول این دوره اختصاص به طلاب برادر دارد و در گام‌های بعدی می‌توان این دوره‌ها را با همکاری حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا برای خواهران بزرگوار نیز برگزار کرد.

مکان ثبت نام:

۱. مدرسه علمیه دارالشفاء، طبقه دوم، دفتر معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم

۲. بلوار صدوق(ره)، مجتمع شهید آیت الله صدوقی(ره)، فاز ۷، مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ، طبقه همکف، مرکز آموزش های تخصصی تبلیغ

تلفن تماس:

۰۲۵۳۳۱۳۲۵۵۴

۰۲۵۳۳۱۳۲۵۵۷

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha